Już dostępny! Leasing dla firm na skutery elektryczne

Skuter dostawczy dla restauracji

Stało się! W naszej ofercie dostępny jest już leasing dla firm na skutery elektryczne oraz hulajnogi elektryczne. Takie rozwiązanie może być zdecydowanie korzystniejsze dla firm, chcących rozłożyć płatności na pewien okres. PRZEDSIĘBIORCO, wszystkiego o naszej nowej ofercie dowiesz się poniżej.

Wpis, który właśnie czytasz, jest głównie skierowany do właścicieli restauracji, bądź osób odpowiadających za rozwój przedsiębiorstwa. Chcielibyśmy przedstawić krótkie case study, w którym  pokażemy, dlaczego warto zainteresować się elektrycznym skuterem dostawczym, wykorzystując naszą nową ofertę leasingu dla biznesu.

King Kebab – restauracja oferująca klientom jedzenie typu fast food, mająca w asortymencie posiłki z zakresu: kebab, frytki, sałatki, małe pizze, napoje. Właścicielem jest pan Marek, który około 6 miesięcy temu zakupił skutery spalinowe, aby poszerzyć swoją ofertę o dostawy do klientów. Biznes idzie całkiem nieźle, ewidentnie Polacy polubili kebaby. Koszty jakie ponosi przedsiębiorca, to:

  • wynajęcie lokalu i koszty stałe związane z pracą,
  • koszty zakupów towaru potrzebnych to wytworzenia produktu końcowego,
  • wypłaty dla pracowników oraz zapłaty składki ZUS dla pracowników, którzy nie mają statusu studentów,
  • dzienne koszty eksploatacji skuterów spalinowych (mamy tutaj na myśli koszty paliwa oraz ewentualne koszty napraw takich podzespołów jak sprzęgło, hamulce oraz rutynowa wymiana oleju).

Bądźmy ze sobą szczerzy, pan Marek jest przedsiębiorcą i, jak każdy właściciel firmy, ma bardzo mało czasu. Cały biznes jest na jego głowie. Nie jest w stanie wszystkiego przypilnować. Tankowanie skuterów spalinowych powierzył swoim pracownikom jako ich dzienny obowiązek. Część pracowników jeździła skuterem, nie mając ze sobą żadnego zlecenia, natomiast pozostali wykorzystywali trasę na uzupełnienie paliwa. Zatankowanie skuterów spalinowych zajmowało zazwyczaj około 15 minut, dużą część czasu zajmowała kolejka, która dłużyła się ze względu na liczne zamówienia posiłków, jakie dostępne są na stacjach paliw. Zleceń było na tyle dużo, że skuter było trzeba tankować kilka razy w tygodniu.   Przy takiej eksploatacji skuterów spalinowych przejadą one średnio 15 tys. km, o ile nie są „katowane” przez pracowników. Po tylu przejechanych kilometrach trzeba będzie kupić nowy skuter, bądź podjąć decyzję o regeneracji silnika, a, nie oszukujmy się, ta druga opcja będzie dość nieopłacalna. Nowy skuter spalinowy kosztuje około 7 tysięcy – KYMCO. Używane skutery spalinowe zaczynają się już od 3 tysięcy złotych i mają zazwyczaj przebieg około 8 tys km. Pan Marcin nie był zadowolony z faktu, że zbliżają się takie wydatki, koniektura faktycznie była, ale w biznesie zawsze trzeba mieć plan awaryjny. Wystarczy jedna głośna afera związana z mięsem przeznaczonym na kebaby i klienci mogą się odwrócić od całej „branży”. Problem związany z branżą gastronomii, to przede wszystkim duża konkurencja. Tam, gdzie powstanie restauracja. która osiągnie sukces, pojawi się zaraz kolejna, chcąca nie jako przyjść na gotowe w związku z licznym ruchem. Przykładem może być wrocławska lodziarnia „Polish Lody, która zaproponowała swoim klientom naturalne lody, a następnego lata obok „Polish Lodów” pojawiły się „Lody Rzemieślicze”, działające na tej samej komunikacji z klientem. Pytanie brzmi, co w takim razie możemy zaproponować wszystkim restauracjom, chcącym coś zmienić/ulepszyć w swojej działalności? Pytanie wydaje się dość trywialne ze względu na to, że czytasz o tym na blogu sklepu ze skuterami elektrycznymi, ale tu nie do końca chodzi o sam produkt, ale i o otoczkę z nim związaną. To, co możemy zaproponować wszystkim klientom B2B, to skuter elektryczny Pizza Hero oraz skuter elektryczny On Time.  

Skuter elektryczny vs skuter spalinowy – porównanie

Zdajemy sobie sprawę, że najważniejsze w biznesie są cyfry, dlatego przedstawiamy porównanie elektryków ze skuterami spalinowymi. Koszty przejechania 100 km Skuter spalinowy, który na 100 km spali nam około 3 litrów benzyny – koszt około 15 zł. Miesięcznie za pokonanie dystansu 1200 km (40 km*30 dni) zapłacimy około 200 zł. Natomiast koszty przejechania 100 km na skuterze elektrycznym to około 2 zł. Miesięczne oszczędności to około 195 zł (zaokrąglając do ładniejszej kwoty) W skali roku zaoszczędzimy 2340 zł. W ciągu 2 lat – 4 680 zł. Jeśli chodzi o koszty jazdy, to ewidentnie skuter elektryczny okazuje się tańszym rozwiązaniem, ale zastanówmy się teraz, na jak długo wystarczają baterie, ponieważ faktycznie skuter może być oszczędny, ale co to za oszczędność, jeśli za kilka miesięcy będzie trzeba wymienić baterie. Na tapetę weźmy skuter elektryczny ON TIME. Posiada on dwie baterie litowo-jonowe – 60V 20 amperogodzin. Jak deklaruje producent, jedna bateria wystarcza na przejechanie około 60/65 km. Podejdźmy jednak krytycznie i załóżmy, że realny zasięg to tylko 45 km na jednej baterii litowo-jonowej. Ważną informacją jest fakt, że ten rodzaj baterii przewiduje 1000 cykli ładowania. Wynika z tego, że na jednej baterii możemy przejechać: Jedna bateria 45 km * 1000 cykli = 45 000 km Druga bateria 45 km * 1000 cykli = 45 000 km Dwie baterie dają nam bardzo dobry wynik 90 tys km. Na chwilę obecną żaden skuter spalinowy nie będzie w stanie przejechać tyle kilometrów. Elektryki mają tę przewagę, że na wyposażeniu posiadają silnik bezszczotkowy oraz są pozbawione wszystkich zbędnych części.

Awaryjność

Ze skuterami jest tak,  jak z samochodami. Jeśli kupujesz nowy, to na jakiś czas nie musisz się przejmować, ponieważ sprzęt ma gwarancję. Inaczej sprawa ma się w sytuacji, kiedy przedsiębiorstwo decyduje się na skuter używany. Tworzyliśmy krótko listę najczęstszych awarii i części, które podlegają eksploatacji:

  • zużycie klocków hamulcowych,
  • wycieki olejów lub paliwa,
  • problem z gaźnikiem,
  • słaby akumulator, problemy z odpaleniem,
  • problemy ze sprzęgłem,
  • wymiana filtra paliwa i powietrza,
  • niepoprawna kompresja spalania,
  • wymiana amortyzatorów,
  • wymiana wszelkich uszczelek

choć nie są to kosztowne wymiany, to zajmują czas.

Skutery elektryczne

  • wymiana klocków i tarcz hamulcowych,
  • ewentualna wymiana silnika,
  • wymiana sterownika,
  • wymiana baterii,
  • wymiana amortyzatorów.

Jak widać powyżej, skuter elektryczny po raz kolejny okazuje się bardziej ekonomiczny. Zakup takiego pojazdu nie ma tylko wartości materialnych ale również wizerunkowych. Jeśli prowadzisz restaurację, to warto powiedzieć swoim odbiorcom, że, w przeciwieństwie do konkurencji, dbasz o środowisko. Wyobraź sobie slogan: „Zamawiając posiłek u nas, dbasz o środowisko”. Dobrze poprowadzona kampania w social media mogłaby przynieść naprawdę wysokie zyski. Co tu dużo mówić, skuter elektryczny jest mobilną reklamą. Na światłach, nie robiąc hałasu pojazd przyciągnie wzrok przechodniów i, nie oszukujmy się, każdy od razu nie zamówi u Ciebie posiłku, ale ta sama osoba opowie znajomym o tym, co dziś widziała. Przypomnij sobie, jak było z hulajnogami elektrycznymi LIME. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, zapraszamy Cię również do przeczytania naszych innych wpisów na blogu, w których piszemy o tym:

Po więcej informacji zapraszamy bezpośrednio do kontaktu z naszą firmą pod mailem: kontakt@iamelectric.pl,bądź pod numerem 669 669 110.

One thought on “Już dostępny! Leasing dla firm na skutery elektryczne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *