dofinansowanie do skuterów elektrycznych 2021 iamelectric

 

 

Program dofinansowań pojazdów elektrycznych „Mój elektryk”

 

Celem programu dofinansowania „mój elektryk” jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie – wsparcie zakupu/leasingu pojazdów zeroemisyjnych.

Przedmiot dofinansowania:

W programie przewidywana jest możliwość dofinansowania przedsięwzięć polegających na zakupie/leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania lub energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych lub wyłącznie silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1077).

Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać w okresie od 12.07.2021 r. – 30.09.2025 r. jednak nie dłużej niż do wyczerpania środków alokacji.

W przypadku wyczerpania alokacji środków przed terminem zakończenia naboru wniosków na stronie internetowej NFOŚiGW zostanie umieszczona informacja o braku możliwości składania wniosków.

Przygotowane wnioski o dofinansowanie w formie dotacji należy składać w wersji elektronicznej przez Generator Wniosków o Dofinansowanie („GWD”) dostępny pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/.

 

  • Formy dofinansowania

Dofinansowanie będzie udzielane w formie dotacji.

  • Wartość dofinansowania kategorie L1e-L7e

wysokość dofinansowania do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 4 000 zł.

  • Beneficjenci

  Osoby prowadzące działalność gospodarczą. 

 

 

Procedura dofinansowania:

 

  1. W pierwszej kolejności należy zakupić i opłacić skuter elektryczny posiadający homologację. (płatność gotówką/kredytem/leasingiem)
  2. Po otrzymaniu skutera i dokumentów od sprzedającego (homologacja, faktura, oświadczenie importera) trzeba zarejestrować skuter w Urzędzie, a także wykupić OC oraz AC na pojazd. 
  3. Mając już numer rejestracyjny pojazdu i wykupioną polisę OC/AC należy złożyć wniosek o dofinansowanie poprzez platformę online https://gwd.nfosigw.gov.pl/
  4. Po wykonaniu wszystkich czynności i spełnieniu warunków trzeba cierpliwie czekać na zwrot pieniędzy. Zwrot jaki można uzyskać to 30%, maksymalnie 4000 zł. 

 

więcej informacji nt. programu można uzyskać na oficjalnej stronie Rządu.

 

Od czego zależy przyznanie dofinansowania?

Wnioski są oceniane pod kątem zgodności z zasadami i warunkami programu. Aby uzyskać dofinansowanie wystarczy spełnić kryteria określone w programie priorytetowym i regulaminie naboru, m.in.:

  • kupić lub wziąć w leasing nowy pojazd elektryczny, którego cena nie może przekroczyć ceny maksymalnej określonej w programie,
  • w przypadku zakupu zarejestrować pojazd na terytorium RP, ubezpieczyć go i zobowiązać się, że nie pozbędzie się go przez dwa lata od uzyskania dotacji.