OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

obowiązujące w umowach zawieranych przez IAMELECTRIC Sp. z o.o.

      §1

1 Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane dalej OWS) określają zasady zawierania umów sprzedaży towarów, których sprzedawcą jest IAMELECTRIC Sp. z o.o. NIP 896-156-55-69 z siedzibą w Domaszczynie, przy ul. Wrocławskiej 56, 55-095 Domaszczyn.

2 OWS stanowią integralną część wszelkich umów sprzedaży zawieranych przez iamelectric sp. z o.o. i stanowią integralną część umowy, chyba że strony wyłączą stosowanie całej lub określonej części OWS do danej umowy, z zastrzeżeniem pkt. 3 oraz pkt. 4.

3 OWS nie stosuje się do umów zawieranych przez Sprzedawcę z klientami mającymi miejsce zamieszkania lub siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej oraz do umów, w których miejsce dostawy produktów znajduje się poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.

4 OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy w formie pisemnej w siedzibie iamelectric sp. z o.o. lub na stronie internetowej www.iamelectric.pl., co umożliwia Kupującemu zapoznanie się z ich treścią, ich przetwarzanie i odtwarzanie z zwykłym toku czynności.

5 Strony wyłączają stosowanie innych wzorców umownych (ogólne warunki umowy, warunki sprzedaży, wzory umowy, regulaminy itp.) stosowanych czy ustalonych przez Kupującego.

6 Postanowienia zawarte w niniejszych OWS mogą być przez Strony zmienione lub wyłączone. Zawarcie odrębnej umowy sprzedaży wyłącza stosowanie niniejszych OWS tylko w zakresie uregulowanym w niej w sposób odmienny.

7 Odmienne ustalenia pomiędzy stronami uzgodnione i potwierdzone na piśmie mają pierwszeństwo przed postanowieniami OWS.

§2

Użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży określenia oznaczają:

1 Sprzedający – Iamelectric Sp. z o.o. NIP 896-156-55-69, Domaszczyn, ul. Wrocławska 56, 55-095 Domaszczyn.

2 Kupujący – osoba prawna, jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.

3 Konsument– osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

4 Przedsiębiorca– osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

5 Termin płatności – dzień w którym należność za towar staje się wymagalna.

6 Towar – rzeczy ruchome, usługi, dobra które mają być sprzedane na podstawie umowy sprzedaży, pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.

7 Zamówienie – oferta zakupu złożone przez Kupującego na piśmie, dostarczona osobiście, listownie, kurierem, faksem, e –mailem lub telefonicznie, zawierające: nazwę zamawianego produktu, ilość, dane Kupującego, niezbędne do wystawienia faktury VAT oraz dane o firmie, dane teleadresowe do kontaktu, sposób, termin i miejsce odbioru zamawianych produktów.

8 Potwierdzenie – oświadczenie Sprzedającego o przyjęciu Zamówienia, złożone Kupującemu po jego otrzymaniu wraz z określeniem, co najmniej ceny towaru, sumarycznej wartości zamówionego towaru, terminu realizacji, miejsca i warunków dostawy/odbioru oraz warunków płatności.

§3

1 Informacje zamieszczone na stronie internetowej Sprzedawcy, w katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach – nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, mają charakter wyłącznie informacyjny.

2 Warunkiem skutecznego zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie Zamówienia przez Kupującego oraz Potwierdzenie Zamówienia przez Sprzedającego (w formie e-mail, faksem, listownie, telefonicznie).

3 Anulowanie Zamówienia przez Kupującego jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach po uprzednim ustaleniu w formie dokumentowej (pisemnie, e-mail, faxem) warunków anulowania Zamówienia ze Sprzedającym. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Kupującego rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulacji – nie większymi niż wartość zamówienia.

 4 Jeżeli niemożność spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę nastąpiła wskutek siły wyższej, Kupującemu nie przysługuje żadne roszczenie o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania umowy. Do zdarzeń określanych mianem siły wyższej zalicza się okoliczności pozostające poza kontrolą Sprzedającego m.in. pożar, strajk, embargo, wstrzymanie transferu dewiz, ograniczenia energetyczne, klęski żywiołowe.

§4

1 Ceną towaru jest cena wynikająca z Potwierdzenia Zamówienia.

2 Ceny podawane przez Sprzedającego dla przedsiębiorcy są zawsze cenami netto do których zostanie doliczony podatek od towarów i usług według stawek obowiązujących w dniu wystawienia faktury. Natomiast dla konsumenta są zawsze cenami  brutto.

§5

1 Kupujący zobowiązany jest do zapłaty należności z tytułu sprzedaży towaru w terminie wskazanym w fakturze.

2 Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego, podanym na fakturze, albo dzień zapłaty gotówką.

3 W przypadku nieuregulowania płatności przez Kupującego w wyznaczonym terminie, Sprzedający jest uprawniony do naliczenia odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych, za każdy dzień do dnia zapłaty, a także żądania przedpłaty na towary z przyjętych już do realizacji następnych zamówień.

4 Nieuregulowanie należności w terminie określonym na fakturze upoważnia także Sprzedającego do przerwania dostaw towarów i wstrzymania realizacji już przyjętych zamówień. Sprzedający może uzależnić wykonanie nowego zamówienia złożonego przez Kupującego, który opóźnia się z płatnościami lub opłaca faktury nieterminowo od wpłaty zaliczki na poczet nowego zamówienia Kupującego.

5 Jeżeli strony nie postanowią inaczej zapłata za zamówiony towar realizowana jest bez potrąceń i kompensat roszczeń wzajemnych.

6 Wniesienie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku dokonania płatności za towar w ustalonym terminie.

§6

1 Sprzedający nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń Kupującego z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień oraz wynikających z czasów prowadzenia napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych.

2 Terminy dostawy wynikające z uzgodnień między stronami, mogą ulec zmianie w przypadku zdarzeń, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności. ( rolowanie kontenerów, blank sailing etc.)

3 Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu towaru dokonać sprawdzenia zgodności dostarczonego towaru z Zamówieniem. Zobowiązany jest sprawdzić w szczególności: stan przesyłki, oraz jakość, ilość i asortyment dostarczonego towaru, a także niezwłocznie (tj. najpóźniej do 2 dni roboczych) zgłosić przewoźnikowi oraz Sprzedającemu zastrzeżenia w tym zakresie sporządzając protokół niezgodności. Sprzedający zastrzega sobie prawo kontroli zgłoszonej szkody na miejscu dostawy.

§7

 1 Sprzedający wyłącza wszelkie uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi za wady. Wyłączenie rękojmi nie dotyczy sprzedaży konsumenckiej.

2 Sprzedający udziela na wybrane towary gwarancji, której warunki określone są w karcie gwarancyjnej danego towaru.

3 Kupujący może zwrócić, odesłać towar do Sprzedającego tylko po wcześniejszej, pisemnej akceptacji.

 4 Rozliczenie zwrotu towaru nastąpi po wykonaniu oględzin.

5 Sprzedający może obciążyć kupującego kosztem oględzin towaru zwróconego oraz ewentualnym kosztem przywrócenia towaru do stanu pierwotnego.

6 Sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu towaru gdy jest on uszkodzony , niekompletny lub używany.

7 Towar odesłany bez akceptacji zgodnie z §7 pkt 3 – nie będzie przyjęty.

8 Pojazd powypadkowy , po zakończonej naprawie w ASO, musi niezwłocznie zostać dostarczony do głównej siedziby firmy t.j. iamelectric w Domaszczynie ,w celu dokonania oględzin stanu technicznego. Gwarant zastrzega sobie prawo do ograniczenia bądź całkowitego wyłączenia gwarancji pojazdu powypadkowego, jeżeli podczas oględzin zostaną wykryte istotne naruszenia konstrukcji/układu jezdnego/układu elektronicznego/układu elektrycznego powstałe na skutek wypadku lub kolizji.

9 Sprzedający rozpatruje reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania w prawidłowej i kompletnej formie. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed jej rozpatrzeniem Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Wówczas bieg procesu decyzyjnego liczony jest dopiero od dnia, kiedy dokumenty zostaną poprawnie uzupełnione. Niekompletna dokumentacja reklamacyjna powoduje zawieszenie biegu terminu do rozpatrzenia reklamacji, do dnia jej uzupełnienia. Nieuzupełnienie dokumentacji reklamacyjnej w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia przez Sprzedawcę, skutkuje jej odrzuceniem

10 W przypadku, gdy towar przyjęty do oględzin nie zostanie zakwalifikowany przez Gwaranta do naprawy gwarancyjnej lub reklamacja okaże się z innych przyczyn nieuzasadniona, Użytkownik zobowiązany jest odebrać towar we własnym zakresie w terminie 14 dni od poinformowania go przez Gwaranta w formie dokumentowej (pisemnie, e-mail, faxem) o odrzuceniu reklamacji. Jeżeli Użytkownik nie odbierze towaru we wskazanym terminie, Gwarant ma obowiązek wezwać go do odbioru towaru w dodatkowym 14-dniowym terminie. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu Gwarant jest uprawniony do naliczania opłat z tytułu bezumownego przechowywania sprzętu. Opłata ta wynosi 100% aktualnie obowiązującej stawki za wynajęcie powierzchni magazynowej w mieście siedziby sprzedającego ,naliczanej za każdy miesiąc przechowywania.

11 Każdemu Klientowi, który zawarł umowę sprzedaży przysługuje prawo do reklamacji. Do jej zgłoszenia uprawniony jest podmiot, którego dane znajdują się na dokumencie sprzedażowym. Ponadto do utraty uprawnień dochodzi w momencie, gdy nabywca skutera odsprzeda go osobie trzeciej. Tym samym podmiot trzeci nie będzie mógł domagać się uwzględnienia gwarancji bezpłatnie.

§8

Zwrot towarów zakupionych drogą internetową, realizują się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w terminie 14 dni od otrzymania zamówionego produktu, konsument (zgodnie z Art. 221. Dz.U.2017.0.459 t.j. – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny) ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem, że nie podlegają zwrotowi świadczenia i produkty, od nabycia których, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, nie można odstąpić. Klient, chcąc zwrócić towar, ma obowiązek poinformować o swojej decyzji sklep internetowy. Podstawą rozpatrywania zwrotu jest dokument zakupu dołączony do zwracanego produktu oraz wypełniony formularz odstąpienia od umowy. Zwracany produkt musi być nieużywany, oryginalnie zapakowany. Wszelkie ślady świadczące o użytkowaniu będą automatycznie kwalifikowały taki zwrot jako nieważny.

Szczegóły zakupów w sklepie internetowym można znaleźć pod adresem https://iamelectric.pl/regulamin/.

§9

Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedającego oraz podmioty działające na jego zlecenie w kraju i za granicą, w związku z realizacją umów sprzedaży towarów oferowanych przez Sprzedającego. Sprzedający przetwarza dane osobowe Kupującego na potrzeby wystawiania faktur, statystyki handlowej, udzielenia kredytu kupieckiego oraz marketingu produktów i usług zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Administratorem tych danych jest Sprzedający, a dane mogą być przekazywane dodatkowo do ubezpieczyciela wierzytelności Sprzedającego wobec Kupującego, w celu oceny sytuacji finansowej Kupującego. Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Kupujący podaje swe dane dobrowolnie, ale ich niepodanie lub niewłaściwe podanie może mieć wpływ na właściwe wykonanie zobowiązań Sprzedającego.

§10

Kupujący nie może bez zgody Sprzedającego przekazywać wiedzy i informacji uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych ze Sprzedającym osobom trzecim w sprawach objętych tajemnicą przedsiębiorstwa.

§11

1 Prawem właściwym dla OWS jest prawo polskie.

2 Teksty umowy i OWS w języku polskim są wersją oryginalną.

3 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym OWS mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

4 Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień nie ma wpływu na ważność pozostałych postanowień OWS.

 5 Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami.

 

 GWARANCJA

 1 Poniższe warunki gwarancji obowiązują dla wszystkich towarów sprzedanych przez Iamelectric sp. z o.o. („Gwarant”), do których nie została załączona indywidualna karta gwarancyjna.

 2 Gwarant zapewnia sprawne działanie przedmiotu gwarancji przez okres 24 miesięcy dla konsumentów oraz 12 miesięcy dla przedsiębiorców tylko przy użytkowaniu go zgodnie z przeznaczeniem i zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji obsługi i konserwacji.

Okres gwarancji na baterie żelowe wynosi 3 miesiące, natomiast okres gwarancji na baterie litowo-jonowe wynosi 6 miesięcy od daty sprzedaży.

3 W okresie gwarancji użytkownik ma prawo do bezpłatnego usuwania wad powstałych z winy producenta.

4 Użytkownik zobowiązany jest:

  • dokładnie zbadać stan techniczny urządzenia podczas odbioru od Gwaranta,
  • użytkować przedmiot gwarancji zgodnie z jego parametrami technicznymi, przeznaczeniem i instrukcją obsługi dołączoną do zakupionego urządzenia,
  • dokonywać systematycznych przeglądów gwarancyjnych i konserwacyjnych zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do przedmiotu gwarancji, lub jeśli nie określono w instrukcji obsługi, zgodnie z załącznikiem 1 niniejszych warunków gwarancji,
  • dokonywać przeglądów gwarancyjnych w autoryzowanych punktach serwisowych,
  • w przypadku ujawnienia wady przedmiotu gwarancji, które ma miejsce w okresie gwarancyjnym, bezzwłocznie zgłosić ten fakt Gwarantowi.

5 Kwalifikacji uszkodzenia dokonuje Gwarant.

6 Naprawy gwarancyjne dokonywane są w siedzibie Gwaranta lub w miejscu przez niego wskazanym. Użytkownik zobowiązany jest dostarczyć sprzęt i odebrać go we własnym zakresie bądź za dodatkową opłatą może zlecić odebranie sprzętu przez Gwaranta.

7 Dostarczony do kwalifikacji lub naprawy przedmiot gwarancyjny powinien być czysty. W przypadku gdy mycie/czyszczenie będzie po stronie Gwaranta, Użytkownik poniesie dodatkowe koszty z tym związane.

8 Wnioski o czynności gwarancyjne będą rozpatrywane jedynie po przedstawieniu dowodu zakupu danego towaru.

 9 Okres obowiązywania gwarancji jest przedłużany o niezbędny czas potrzebny na dokonanie naprawy. Termin naprawy gwarancyjnej wynosi 30 dni, chyba że Gwarant ustali inny, dłuższy termin, jeżeli wymaga tego charakter wady.

 

10 Utrata gwarancji następuje, gdy:

  • przedmiot gwarancji nie jest ( lub nie był) eksploatowany zgodnie ze swoją instrukcją obsługi,
  • nie były przestrzegane warunki pracy przedmiotu gwarancji określone w jego instrukcji użytkowania,
  • użytkownik dokonywał lub dokonał przeróbek przedmiotu gwarancji bez pisemnej zgody Gwaranta,
  • nie były użyte oryginalne części zamienne,
  • wymiany części, naprawy i przeglądy gwarancyjne, były dokonane przez punkt serwisowy nieposiadający autoryzacji Gwaranta lub przez osoby, które nie posiadają ku temu odpowiednich uprawnień,
  • przeglądy gwarancyjne i konserwacyjne nie były przeprowadzane w czasie zalecanym przez Gwaranta.

11 Po wygaśnięciu okresu gwarancyjnego Gwarant zapewnia odpłatną obsługę serwisową lub wskaże punkty gdzie wspomniana obsługa zostanie wykonana.

12 Gwarancja nie obejmuje:

  • uszkodzeń przedmiotu gwarancji powstałych: w wyniku użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem, nieprawidłowego składowania przed eksploatacją nieprawidłowego montażu, niewłaściwej konserwacji lub napraw dokonanych przez osoby do tego nieupoważnionych, klęsk żywiołowych, działań militarnych oraz zdarzeń losowych za które nie odpowiada ani producent ani Gwarant,
  • materiałów eksploatacyjnych wymienionych w załączniku nr 2,
  • wykonania przeglądów konserwacyjnych,
  • usunięcia uszkodzeń urządzenia powstałych z winy użytkownika,
  • powłok przedmiotu oraz uszkodzeń spowodowanych korozją materiału. Lista stacji serwisowych (ASO IAMELECTRONIC) autoryzowanych przez Gwaranta znajduje się na stronie internetowej: www.iamelectronic.pl, w zakładce Gdzie Kupić. Reklamację należy zgłaszać za pomocą protokołu reklamacyjnego: https://iamelectric.pl/reklamacje/.

 

Załącznik nr 1

Niniejszy załącznik stanowi integralną część warunków gwarancji

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEGLĄDÓW GWARANCYJNYCH

  1. Wszystkie czynności serwisowe należy dokonywać w punktach serwisowych autoryzowanych przez Gwaranta.
  2. Pierwszy przegląd powinien być dokonany przed upływem 3 miesięcy lub 1000km. (w zależności, która czynność nastąpi jako pierwsza)
  3. Szczegółowe czynności serwisowe wskazane są w karcie gwarancyjnej dołączanej do każdego zakupu. (regularny serwis kilometrowy) https://iamelectric.pl/gwarancja/.

Załącznik nr 2

Niniejszy załącznik stanowi integralną część warunków gwarancji

 Materiałami eksploatacyjnymi dla przedmiotu gwarancji są elementy podlegające naturalnemu zużyciu w trakcie eksploatacji (olej, układ hamulcowy, zużycie opon etc.)

 

obowiązuje od 27.05.2024