Krótki poradnik o tym, jak przygotować rower elektryczny do sezonu

rower elektryczny jak przygotować do sezonu

Choć za oknem wciąż nie widać prawdziwej wiosny, to na ulicach zauważyć można coraz więcej rowerzystów. Niezależnie od tego, czy korzystałeś ze swojego roweru elektrycznego zimą, czy stał w piwnicy oczekując na cieplejsze dni, warto przygotować go do nadchodzącego sezonu. Wiosna to dobry czas, aby sprawdzić stan techniczny roweru oraz zadbać o ewentualną naprawę awarii i usterek. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, aby móc bezpiecznie i sprawnie powrócić na ścieżki rowerowe.

Jak zadbać o rower elektryczny nie tylko w czasie sezonu rowerowego

O to, aby rower elektryczny był w pełni sprawny w czasie sezonu rowerowego, należy zadbać o niego już zimą, a także sprawdzać jego stan techniczny w trakcie regularnego użytkowania. Pamiętaj, że najważniejsze jest twoje bezpieczeństwo, dlatego należy dołożyć wszelkich starań, aby jazda na rowerze elektrycznym była bezawaryjna i bezusterkowa.

Jak dbać o rower elektryczny zimą

W czasie mrozów musisz zadbać o odpowiednie przechowywanie roweru. Najważniejsza jest bateria, która nie może być narażona na zbyt niską temperaturę (nie mniej niż 10 stopni Celsjusza). Może to spowodować jej uszkodzenie lub wpłynąć negatywnie na jej żywotność. Pamiętaj, aby od czasu do czasu ją podładować, aby nie doprowadzić do pełnego rozładowania akumulatora. Istotną kwestią jest także sprawdzanie prawidłowego poziomu ciśnienia w oponach oraz sprawność pozostałych elementów elektrycznych. Pamiętaj, że aby cieszyć się sprawnym rowerem elektrycznym, należy dbać o niego przez cały rok. Może się okazać, że zaniedbania w okresie zimowym mogą mieć negatywny wpływ na jego kondycję, przez co będzie wymagał konkretnych i kosztownych napraw przed wiosną.

Jak przygotować rower elektryczny do sezonu – krok po kroku

Przygotowanie roweru elektrycznego do nadchodzącego sezonu rozpocznij od oceny jego stanu wizualnego. Sprawdź, czy nie nastąpiły żadne uszkodzenia mechaniczne. Po zimie rowerowi przyda się także dokładne mycie. Pomogą ci w tym specjalistyczne środki, ale wystarczy, jeśli umyjesz rower z pomocą gąbki i ciepłej wody z odrobiną płynu do mycia naczyń.

Konserwacja

Kolejnym krokiem jest odpowiednia konserwacja roweru. Jeśli nie był on dawno serwisowany, warto oddać go w ręce profesjonalnego serwisu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wszystkie elementy roweru działają poprawnie. Jeśli jednak twój jednoślad jest w dobrym stanie technicznym, wyczyszczenie i nasmarowanie łańcucha powinno w zupełności wystarczyć. Możesz to zrobić przy pomocy szmatki nasączonej odtłuszczaczem lub ściągnąć przy pomocy specjalnych spinek i pozostawić na kilka godzin w benzynie ekstrakcyjnej. Smarowanie możesz przeprowadzić dzięki dedykowanym olejom, dzięki którym łańcuch nie będzie skrzypiał ani tarł w czasie jazdy. Jeśli intensywność użytkowania roweru jest wysoka, warto pomyśleć o wymianie łańcucha na nowy. W zależności od potrzeb, konserwacji można poddać także przerzutki, kasetę, amortyzację lub hamulce.

Oświetlenie i hamulce

Po konserwacji przyszedł czas na oświetlenie roweru elektrycznego. Jeśli lampka działa na baterię, sprawdź, czy nie wyczerpała się przez zimę. W przypadku, kiedy energia pobierana jest z napędu, mogło dojść m.in. do przepalenia żarówki. W obydwóch przypadkach wystarczy wymienić źródło napędu lub halogen na nowy. Kolejną istotną kwestią jest także sprawdzenie stanu technicznego hamulców, w tym klocków i linek hamulcowych. Jeśli czujesz, że w trakcie jazdy rower hamuje zbyt wolno lub w ogóle się nie zatrzymuje, możesz spróbować odtłuścić, a następnie nasmarować elementy hamulcowe. Jeśli to nie pomoże, oddaj rower do serwisu w celu naprawy usterek.

Koła i opony

Przed pierwszą pozimową przejażdżką oceń także stan techniczny opon i dętek. Jeśli zaczynają pękać lub zauważysz, że ściera się bieżnik, warto pomyśleć o wymianie opon na nowe. Sprawdź także, czy znajduje się w nich powietrze. Jeśli nie, koła możesz dopompować przy pomocy pompki lub kompresora. Zwróć uwagę, czy nie są przedziurawione i czy nie uchodzi z nich powietrze. Jeśli tak, a dopompowywanie nie pomaga, wymień dętkę na nową lub spróbuj ją załatać. Możesz to zrobić samodzielnie (pamiętaj o dobraniu odpowiedniej wielkości) lub w serwisie. Na koniec dokręć wszystkie śrubki, wyreguluj przerzutki i w drogę!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *