Pote偶na inwestycja – fabryka baterii

Fabryka baterii

Biskupice Podg贸rne stan膮 si臋 jednym z wa偶niejszych punkt贸w na mapie przemys艂owej Polski. Dlaczego? Ju偶 wyja艣niamy. Firma LG w roku 2016 roku postanowi艂a podj膮膰 odwa偶n膮 decyzje biznesow膮 polegaj膮c膮 na zbudowaniu najwi臋kszej fabryki baterii litowo-jonowej w Europie 艢rodkowo-Wschodniej. Czy korea艅skiej firmie uda艂o si臋 zbudowa膰 w Polsce fabryk臋? O tym dowiesz si臋 z poni偶szego tekstu.

Ze wzgl臋du na to, 偶e oczy 艣wiata coraz bardziej zwracaj膮 si臋 ku pojazdom elektrycznym, du偶e firmy planuj膮 masow膮 produkcj臋 r贸偶nych komponent贸w. Sukces takich przedsi臋biorstw jak Lime, Uber, Vozilla kreuje 艣wiadomo艣膰 i zwraca uwag臋 na nowocze艣niejsze rozwi膮zania, kt贸re staj膮 si臋 szans膮 dla LG. St膮d te uzasadnione ruchy korea艅skiej firmy. Podczas pierwszych komunikat贸w prasowych przedstawiciele firmy m贸wili o planach inwestycji w liczbie 1 mld 300 mln z艂 i zatrudnienia 1000 pracownik贸w. 12 pa藕dziernika 2017 r. inwestor poinformowa艂, 偶e dwukrotnie zwi臋kszy nak艂ady i zatrudnienie. Warto艣膰 inwestycji wyniesie 2,8 mld z艂. Takie inwestycje s膮 dla Wroc艂awia wielk膮 szans膮 na stanie si臋 kluczowym miejscem innowacyjnych projekt贸w. Warto zaznaczy膰, 偶e LG pragnie nawi膮za膰 wsp贸艂prac臋 z pozosta艂ymi firmami dzia艂aj膮cymi na terenie Polski. Chodzi g艂贸wnie o zorganizowanie zaplecza logistycznego, prawnego, a tak偶e korzystanie z us艂ug specjalist贸w zajmuj膮cych si臋 planowaniem proces贸w biznesowych oraz samym usprawnianiem produkcji. Uczelnie wy偶sze r贸wnie偶 zostan膮 wcielone do tej inwestycji. G艂贸wnie m贸wi si臋 o Politechnice Wroc艂awskiej, poniewa偶 tak du偶a fabryka o tak zaawansowanej technologii b臋dzie potrzebowa艂a oko艂o 400 in偶ynier贸w, kt贸rzy zrobi膮 wszystko, aby inwestycja azjatyckiego tygrysa zwr贸ci艂a si臋 z odpowiednim procentem. Tak du偶e przedsi臋wzi臋cie czyni t臋 inwestycj臋 najwi臋ksz膮 w naszym kraju od 2001 r. Cho膰 fabryka ju偶 funkcjonuje, to w dalszym ci膮gu jest rozbudowywana o tzw. sektor II i III. W rezultacie sp贸艂ka przewiduje wzrost zatrudnienia z 1,6 tys. na oko艂o 6 tys. pracownik贸w. Jak wiemy, liczba zatrudnionych os贸b sprawi, 偶e firma b臋dzie w stanie jeszcze wi臋cej produkowa膰. Zarz膮d oszacowa艂 aktualne mo偶liwo艣ci produkcyjne na oko艂o 30 tys. baterii dla  samochod贸w elektrycznych miesi臋cznie. W艣r贸d g艂贸wnych klient贸w firmy s膮 m.in. Volvo, Audi, Jaguar, Renault, Daimler i Porsche.

Komentarz Iamelectric : Naszym zdaniem, taka inicjatywa to jedna z lepszych inwestycji, jak膮 Polska mog艂a sobie tylko wymarzy膰. Doczekali艣my si臋 projektu na miar臋 przysz艂o艣ci. Fabryka zajmie si臋 g艂贸wnie produkcj膮 baterii litowo-jonowych dla samochod贸w elektrycznych. Nie ukrywamy, 偶e mamy cich膮 nadzieje, i偶 LG uzyska bardzo wysoki zwrot inwestycji i rozpoczn膮 r贸wnie偶 produkcje baterii 偶elowych i litowo-jonowych, tak aby nasze skutery elektryczne oraz hulajnogi elektryczne mog艂y korzysta膰 z baterii wyprodukowanych tak blisko nas, a co najwa偶niejsze, przez polskich in偶ynier贸w. Pami臋tajmy pojazdy elektryczne, skutery elektryczne oraz hulajnogi elektryczne to przysz艂o艣膰!Aktualizacja Luty 2019 Na pocz膮tku roku 2019 dowidzieli艣my si臋 o kolejnej du偶ej inwestycji w elektromobilno艣膰. Tym razem du偶e pieni膮dze w Polsce zainwestuje luksusowa marka Mercedes, stawiaj膮c na produkcje baterii litowo-jonowych. Na poni偶ej mapce mo偶emy zobaczy膰 w jakich krajach obecnie inwestuje niemiecka marka.Graphics Mercedes-Benz Cars / Daimler AG – Global CommunicatioFabryka zatrudni na samym pocz膮tku oko艂o 300 os贸b, z czasem oczywi艣cie ta liczba wzro艣nie wraz z wzrostem i inwestycji. Wedle spekulacji fabryka baterii zatrudni oko艂o 1000 nowych pracownik贸w. Mercedes buduje tego rodzaje fabryki ze wzgl臋du na ch臋膰 udost臋pniania do sprzeda偶y ca艂ej linii pojazd贸w elektrycznych. Mo偶liwo艣膰 zakupu samochodu elektrycznego ze znaczkiem mercedesa przypada na rok 2022.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *