fbpx

Biskupice Podgórne staną się jednym z ważniejszych punktów na mapie przemysłowej Polski. Dlaczego? Już wyjaśniamy. Firma LG w roku 2016 roku postanowiła podjąć odważną decyzje biznesową polegającą na zbudowaniu największej fabryki baterii litowo-jonowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Czy koreańskiej firmie udało się zbudować w Polsce fabrykę? O tym dowiesz się z poniższego tekstu.

Ze względu na to, że oczy świata coraz bardziej zwracają się ku pojazdom elektrycznym, duże firmy planują masową produkcję różnych komponentów. Sukces takich przedsiębiorstw jak Lime, Uber, Vozilla kreuje świadomość i zwraca uwagę na nowocześniejsze rozwiązania, które stają się szansą dla LG.

Stąd te uzasadnione ruchy koreańskiej firmy. Podczas pierwszych komunikatów prasowych przedstawiciele firmy mówili o planach inwestycji w liczbie 1 mld 300 mln zł i zatrudnienia 1000 pracowników. 12 października 2017 r. inwestor poinformował, że dwukrotnie zwiększy nakłady i zatrudnienie. Wartość inwestycji wyniesie 2,8 mld zł.
Takie inwestycje są dla Wrocławia wielką szansą na stanie się kluczowym miejscem innowacyjnych projektów. Warto zaznaczyć, że LG pragnie nawiązać współpracę z pozostałymi firmami działającymi na terenie Polski. Chodzi głównie o zorganizowanie zaplecza logistycznego, prawnego, a także korzystanie z usług specjalistów zajmujących się planowaniem procesów biznesowych oraz samym usprawnianiem produkcji. Uczelnie wyższe również zostaną wcielone do tej inwestycji. Głównie mówi się o Politechnice Wrocławskiej, ponieważ tak duża fabryka o tak zaawansowanej technologii będzie potrzebowała około 400 inżynierów, którzy zrobią wszystko, aby inwestycja azjatyckiego tygrysa zwróciła się z odpowiednim procentem. Tak duże przedsięwzięcie czyni tę inwestycję największą w naszym kraju od 2001 r.

Choć fabryka już funkcjonuje, to w dalszym ciągu jest rozbudowywana o tzw. sektor II i III. W rezultacie spółka przewiduje wzrost zatrudnienia z 1,6 tys. na około 6 tys. pracowników. Jak wiemy, liczba zatrudnionych osób sprawi, że firma będzie w stanie jeszcze więcej produkować. Zarząd oszacował aktualne możliwości produkcyjne na około 30 tys. baterii dla  samochodów elektrycznych miesięcznie. Wśród głównych klientów firmy są m.in. Volvo, Audi, Jaguar, Renault, Daimler i Porsche.

Komentarz Iamelectric : Naszym zdaniem, taka inicjatywa to jedna z lepszych inwestycji, jaką Polska mogła sobie tylko wymarzyć. Doczekaliśmy się projektu na miarę przyszłości. Fabryka zajmie się głównie produkcją baterii litowo-jonowych dla samochodów elektrycznych. Nie ukrywamy, że mamy cichą nadzieje, iż LG uzyska bardzo wysoki zwrot inwestycji i rozpoczną również produkcje baterii żelowych i litowo-jonowych, tak aby nasze skutery elektryczne oraz hulajnogi elektryczne mogły korzystać z baterii wyprodukowanych tak blisko nas, a co najważniejsze, przez polskich inżynierów. Pamiętajmy pojazdy elektryczne, skutery elektryczne oraz hulajnogi elektryczne to przyszłość!

Aktualizacja Luty 2019
Na początku roku 2019 dowidzieliśmy się o kolejnej dużej inwestycji w elektromobilność. Tym razem duże pieniądze w Polsce zainwestuje luksusowa marka Mercedes, stawiając na produkcje baterii litowo-jonowych. Na poniżej mapce możemy zobaczyć w jakich krajach obecnie inwestuje niemiecka marka.Graphics Mercedes-Benz Cars / Daimler AG – Global Communicatio

Fabryka zatrudni na samym początku około 300 osób, z czasem oczywiście ta liczba wzrośnie wraz z wzrostem i inwestycji. Wedle spekulacji fabryka baterii zatrudni około 1000 nowych pracowników. Mercedes buduje tego rodzaje fabryki ze względu na chęć udostępniania do sprzedaży całej linii pojazdów elektrycznych. Możliwość zakupu samochodu elektrycznego ze znaczkiem mercedesa przypada na rok 2022.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Translate site »