Aktualności ze świata cz. 2

Aktualności elektromobilności

Czas na kolejny wpis na blogu, aktualności ze świata cz. 2 w którym przejrzymy, co wydarzyło się na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy w branży elektromobilności oraz o ile więcej sprzedało się skuterów elektrycznych. Opowiemy również o nowo powstających firmach opartych na nowych technologiach. Na koniec opowiemy coś o sobie samych, ponieważ w Iamelectric na przestrzeni ostatnich miesięcy sporo się zmieniło.

Wszelkie rozważanie zacznijmy od komentarza P. Bedlewskiego, który to słusznie zauważył, że rozwój elektryków jest ograniczony ze względu na brak jasnego modelu biznesowego elektromobilości. Pod powyższym zwrotem rozumiemy fakt, że samochody elektryczne są zbyt drogie, nie posiadają one tak dobrej baterii litowo-jonowych pozwalających na długodystansowe pokonywanie tras. Dyrektor Pionu Energetyki oraz Gazownictwa Asseco Poland zwrócił uwagę, że należy spojrzeć na tę branżę nieco szerzej. Prognozy rozwoju transportu lotniczego mówią, że jeśli nowe technologie osiągnął pełen pułap efektywności, to z całą pewnością będą mogły walczyć o monopol na rynkach dostawczych oraz transportu.  Innymi słowy, rynki lokale zostaną zdominowane przez bardziej zaawansowane sposoby transportu, jakim są pojazdy elektryczne lub pojazdy hybrydowe, generujące zdecydowanie mniejsze koszty eksploatacji oraz energii/paliwa.

Elektromobilność Niemcy

Niemiecka firma Lidl postanowiła dodać dodatkowy bodziec, stymulujący sprzedaż, a są to… Szybkie ładowarki. Tak, teraz jadąc do Lidla w Niemczech na zakupy, będziemy mogli naładować swój skuter elektrycznych bądź pojazd elektryczny. Taka ekspansja powoduje, że przedsiębiorstwo Lidl stanie się monopolistą na rynku ładowarek elektrycznych. Pisząc o tym nasuwa nam się zaleta oraz wada tego rozwiązania. Zaletą niewątpliwie jest fakt, że prywatna firma wyręcza państwo, tworząc punkty ładowania, ale z drugiej strony trzeba pamięć, że Lidl to firma komercyjna i może okazać się, że za kilka lat ładowarki bezpłatne staną się już płatne.21.05.2019 r. okazał się dla Niemiec ważnym dniem pod względem rozwoju elektromobilności. Z przekazu medialnego możemy dowiedzieć się, że Bundesrat oficjalnie zalegalizował hulajnogi elektryczne i wskazał konkretne prawne wytyczne odnośnie kwalifikacji tego nowego pojazdu elektrycznego. No dobrze ale najważniejsze pytanie jakie ciśnie się na usta to „Jak Niemcy rozwiązali ten problem?” Już tłumaczymy mianowicie hulajnogą elektryczną będzie trzeba poruszać się po drogach rowerowych, jeśli natomiast z niezależnych przyczyny ścieżka rowerowa jest niedostępna użytkownik będzie mógł skorzystać z jezdni samochodowej. Ustawa wprowadzi również swoiste ograniczenie dla poruszania się na chodniku do prędkości 20 km/h. Dodatkowe wymagania to: – prowadzący hulajnogę elektryczną musi mieć ukończone 14 lat – od użytkownika nie są wymagane żadne dokumenty uprawniające go do poruszania się hulajnogą ani obowiązek zakładania kasku w czasie jazdy – Jedynym obowiązkiem jakim zostali nałożeni fani hulajnóg to konieczność opłacenia ubezpieczenia i oznaczenie specjalną naklejką tak jak skuter elektryczny bądź motorower

Elektromobilność Holandia

Holandia to kraj znany głównie z rowerów, jednakże skutery elektryczne oraz hulajnogi są równie częstym wyborem tamtejszych konsumentów. Kilka dni temu pojawiła się informacja, mówiąca o tym, że Polska i Holandia rozmawiają o elektromobilności, OZE i sieciach energetycznych. W dniu 3 kwietnia odbyło się Polsko-Holederskie Forum Gospodarcze. Rozmowy będą dotyczyć głównie rozbudowania współpracy, relacji handlowych i rozwijania nowych technologii, w tym związane z pojazdami elektrycznymi.

Elektromobilność  USA

Tesla 14 marca zaprezentowała nowy model. Elektryczny SUV ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie samochodów elektrycznych dla rodzin. Jak mówi sam Elon Mask: „Ma funkcjonalności SUV-a, ale będzie jeździć jak samochód sportowy”. Pojazd będzie dostępny w kilku modelach:

  • z zasięgiem 370 km – za 39000 dolarów,
  • Long Range z zasięgiem 480 km – za 47000 dolarów,
  • z dwoma silnikami i napędem na cztery koła – za 51000 dolarów,
  • edycja Performance – za 60000 dolarów.

Ponadto aktualnie na stronie polskiego oddziału Tesli możemy znaleźć 2 nowe modele Roadster oraz Semi. Pierwszy będzie modelem samochodu sportowego, który ma uzyskiwać 100 km/h w ciągu 1,9 sekundy, zachowując przy tym zasięg na poziomie około 600 km. Prędkość maksymalna to ponad 400 km/h. Natomiast Semi to propozycja dla logistyki, tir z napędem elektrycznym osiągający: 483 km lub 805 km 4 niezależne motory na tylnych osiach Poniżej 1,25 kWh na kilometr 300 000 EUR +

Elektromobilność Polska

Nowe raporty odnośnie elektromobilności wykazują, dlaczego w Polsce nie odnotowuje się znacznych wzrostów sprzedaży pojazdów elektrycznych. Wniosek jaki jawi się, to głównie bariery finansowe. Cóż, nie jest to żadnym odkryciem, jednakże takie raporty mogą mieć podstawę, aby wymusić na władzach uregulowanie i wsparcie elektromobilności. Według prognoz raportu, jeśli w Polsce nie pojawi się żadne wsparcie finansowe dla rozwoju elektromobilności, w 2025 r. w naszym kraju będzie jeździć około 65 tys. skuterów elektrycznych i samochodów elektrycznych.  Sprawa ma się inaczej jeśli weźmiemy pod uwagę dofinansowanie z budżetu państwa. Całkowity park aut elektrycznych mógłby wynieść w roku 2025 aż 300 tys. pojazdów, a już pięć lat później – 700 tys.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *