Aktualno艣ci ze 艣wiata cz. 2

Aktualno艣ci elektromobilno艣ci

Czas na kolejny wpis na blogu, aktualno艣ci ze 艣wiata cz. 2 w kt贸rym przejrzymy, co wydarzy艂o si臋 na przestrzeni ostatnich kilku miesi臋cy w bran偶y elektromobilno艣ci oraz o ile wi臋cej sprzeda艂o si臋 skuter贸w elektrycznych. Opowiemy r贸wnie偶 o nowo powstaj膮cych firmach opartych na nowych technologiach. Na koniec opowiemy co艣 o sobie samych, poniewa偶 w Iamelectric na przestrzeni ostatnich miesi臋cy sporo si臋 zmieni艂o.

Wszelkie rozwa偶anie zacznijmy od komentarza P. Bedlewskiego, kt贸ry to s艂usznie zauwa偶y艂, 偶e rozw贸j elektryk贸w jest ograniczony ze wzgl臋du na brak jasnego modelu biznesowego elektromobilo艣ci. Pod powy偶szym zwrotem rozumiemy fakt, 偶e samochody elektryczne s膮 zbyt drogie, nie posiadaj膮 one tak dobrej baterii litowo-jonowych pozwalaj膮cych na d艂ugodystansowe pokonywanie tras. Dyrektor Pionu Energetyki oraz Gazownictwa Asseco Poland zwr贸ci艂 uwag臋, 偶e nale偶y spojrze膰 na t臋 bran偶臋 nieco szerzej. Prognozy rozwoju transportu lotniczego m贸wi膮, 偶e je艣li nowe technologie osi膮gn膮艂 pe艂en pu艂ap efektywno艣ci, to z ca艂膮 pewno艣ci膮 b臋d膮 mog艂y walczy膰 o monopol na rynkach dostawczych oraz transportu.  Innymi s艂owy, rynki lokale zostan膮 zdominowane przez bardziej zaawansowane sposoby transportu, jakim s膮 pojazdy elektryczne lub pojazdy hybrydowe, generuj膮ce zdecydowanie mniejsze koszty eksploatacji oraz energii/paliwa.

Elektromobilno艣膰 Niemcy

Niemiecka firma Lidl postanowi艂a doda膰 dodatkowy bodziec, stymuluj膮cy sprzeda偶, a s膮 to鈥 Szybkie 艂adowarki. Tak, teraz jad膮c do Lidla w Niemczech na zakupy, b臋dziemy mogli na艂adowa膰 sw贸j skuter elektrycznych b膮d藕 pojazd elektryczny. Taka ekspansja powoduje, 偶e przedsi臋biorstwo Lidl stanie si臋 monopolist膮 na rynku 艂adowarek elektrycznych. Pisz膮c o tym nasuwa nam si臋 zaleta oraz wada tego rozwi膮zania. Zalet膮 niew膮tpliwie jest fakt, 偶e prywatna firma wyr臋cza pa艅stwo, tworz膮c punkty 艂adowania, ale z drugiej strony trzeba pami臋膰, 偶e Lidl to firma komercyjna i mo偶e okaza膰 si臋, 偶e za kilka lat 艂adowarki bezp艂atne stan膮 si臋 ju偶 p艂atne.21.05.2019 r. okaza艂 si臋 dla Niemiec wa偶nym dniem pod wzgl臋dem rozwoju elektromobilno艣ci. Z przekazu medialnego mo偶emy dowiedzie膰 si臋, 偶e Bundesrat oficjalnie zalegalizowa艂 hulajnogi elektryczne i wskaza艂 konkretne prawne wytyczne odno艣nie kwalifikacji tego nowego pojazdu elektrycznego. No dobrze ale najwa偶niejsze pytanie jakie ci艣nie si臋 na usta to „Jak Niemcy rozwi膮zali ten problem?” Ju偶 t艂umaczymy mianowicie hulajnog膮 elektryczn膮 b臋dzie trzeba porusza膰 si臋 po drogach rowerowych, je艣li natomiast z niezale偶nych przyczyny 艣cie偶ka rowerowa jest niedost臋pna u偶ytkownik b臋dzie m贸g艂 skorzysta膰 z jezdni samochodowej. Ustawa wprowadzi r贸wnie偶 swoiste ograniczenie dla poruszania si臋 na chodniku do pr臋dko艣ci 20 km/h. Dodatkowe wymagania to: – prowadz膮cy hulajnog臋 elektryczn膮 musi mie膰 uko艅czone 14 lat – od u偶ytkownika nie s膮 wymagane 偶adne dokumenty uprawniaj膮ce go do poruszania si臋 hulajnog膮 ani obowi膮zek zak艂adania kasku w czasie jazdy – Jedynym obowi膮zkiem jakim zostali na艂o偶eni fani hulajn贸g to konieczno艣膰 op艂acenia ubezpieczenia i oznaczenie specjaln膮 naklejk膮 tak jak skuter elektryczny b膮d藕 motorower

Elektromobilno艣膰 Holandia

Holandia to kraj znany g艂贸wnie z rower贸w, jednak偶e skutery elektryczne oraz hulajnogi s膮 r贸wnie cz臋stym wyborem tamtejszych konsument贸w. Kilka dni temu pojawi艂a si臋 informacja, m贸wi膮ca o tym, 偶e Polska i Holandia rozmawiaj膮 o elektromobilno艣ci, OZE i sieciach energetycznych. W dniu 3 kwietnia odby艂o si臋 Polsko-Holederskie Forum Gospodarcze. Rozmowy b臋d膮 dotyczy膰 g艂贸wnie rozbudowania wsp贸艂pracy, relacji handlowych i rozwijania nowych technologii, w tym zwi膮zane z pojazdami elektrycznymi.

Elektromobilno艣膰  USA

Tesla 14 marca zaprezentowa艂a nowy model. Elektryczny SUV ma by膰 odpowiedzi膮 na rosn膮ce zapotrzebowanie samochod贸w elektrycznych dla rodzin. Jak m贸wi sam Elon Mask: 鈥濵a funkcjonalno艣ci SUV-a, ale b臋dzie je藕dzi膰 jak samoch贸d sportowy鈥. Pojazd b臋dzie dost臋pny w kilku modelach: -z zasi臋giem 370 km 鈥 za 39000 dolar贸w, -Long Range z zasi臋giem 480 km 鈥 za 47000 dolar贸w, -z dwoma silnikami i nap臋dem na cztery ko艂a 鈥 za 51000 dolar贸w, -edycja Performance 鈥 za 60000 dolar贸w. Ponadto aktualnie na stronie polskiego oddzia艂u Tesli mo偶emy znale藕膰 2 nowe modele Roadster oraz Semi. Pierwszy b臋dzie modelem samochodu sportowego, kt贸ry ma uzyskiwa膰 100 km/h w ci膮gu 1,9 sekundy, zachowuj膮c przy tym zasi臋g na poziomie oko艂o 600 km. Pr臋dko艣膰 maksymalna to ponad 400 km/h. Natomiast Semi to propozycja dla logistyki, tir z nap臋dem elektrycznym osi膮gaj膮cy: 483 km lub 805 km 4 niezale偶ne motory na tylnych osiach Poni偶ej 1,25 kWh na kilometr 300 000 EUR +

Elektromobilno艣膰 Polska

Nowe raporty odno艣nie elektromobilno艣ci wykazuj膮, dlaczego w Polsce nie odnotowuje si臋 znacznych wzrost贸w sprzeda偶y pojazd贸w elektrycznych. Wniosek jaki jawi si臋, to g艂贸wnie bariery finansowe. C贸偶, nie jest to 偶adnym odkryciem, jednak偶e takie raporty mog膮 mie膰 podstaw臋, aby wymusi膰 na w艂adzach uregulowanie i wsparcie elektromobilno艣ci. Wed艂ug prognoz raportu, je艣li w Polsce nie pojawi si臋 偶adne wsparcie finansowe dla rozwoju elektromobilno艣ci, w 2025 r. w naszym kraju b臋dzie je藕dzi膰 oko艂o 65 tys. skuter贸w elektrycznych i samochod贸w elektrycznych.  Sprawa ma si臋 inaczej je艣li we藕miemy pod uwag臋 dofinansowanie z bud偶etu pa艅stwa. Ca艂kowity park aut elektrycznych m贸g艂by wynie艣膰 w roku 2025 a偶 300 tys. pojazd贸w, a ju偶 pi臋膰 lat p贸藕niej – 700 tys.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *